Blog overzicht

Home >> Blog
Deze videograaf zoekt patiënten

Deze videograaf zoekt patiënten

Marcel Gerbrands is een allround viodeograaf die klaar staat voor de medische sector. Hij is weliswaar gepensioneerd maar is er zeker niet minder gedreven door. Audio visueel werk is altijd zijn passie geweest en een groot hart daarbij heeft hij voor de medisch sector. Hij doet niets liever dan films maken die gericht zijn op patientvoorlichting. Hij is mobiel en volledig geëquipeerd. Het goede nieuws: hij is in te huren (vanaf juli 2022).

Lees meer
Kleine stapjes die een groot verschil maken

Kleine stapjes die een groot verschil maken

Als je lichamelijke of geestelijke klachten hebt, bijvoorbeeld langdurige zwaarmoedigheid neigend naar depressiviteit, worden vaak middelen voorgeschreven door artsen die wel de klacht maar niet de oorzaak wegnemen. Ben jij iemand die wil werken aan een gezondere leefstijl en lukt het je niet alleen? Dan is het inschakelen van een leefstijlcoach geen gek idee. In kleine stapjes maak je echt al heel snel een groot verschil. Mail Ems Peters voor een gratis kennismakingsgesprek.

Lees meer
Zeggingskracht…hoe werkt dat?

Zeggingskracht…hoe werkt dat?

Een videoproductie maken voor een personal Brand, dat kunnen er meer. Een video met zeggingskracht waar de kijker door geboeid wordt en die hem leidt naar precies het doel wat de filmmaker voor ogen had, dat is andere koek. Dat is het terrein waarop ElevatorPitchOnline zich onderscheidt. In deze blog doen we een boekje open en krijg je uitleg over wat die zeggingskracht nou eigenlijk is en hoe jij die ook kunt realiseren.

Lees meer
Hoe werkt een verplichte videosollicitatie… ?

Hoe werkt een verplichte videosollicitatie… ?

Solliciteren is al lastig genoeg voor de meeste mensen. Maar als er dan ook nog vrij onverwacht een extra eis bij komt, in de vorm van een verplicht filmpje, zijn de rapen gaar. Videosolliciteren heet dat. Wat doe je? Ga je door of stop je de procedure. Als je kiest voor het eerste kan ElevatorPitchOnline je verder helpen. Annuleren is dan niet nodig, integendeel, je vergroot je kansen. Videosolliciteren is van deze tijd.

Lees meer
Wat heb je aan een merkopstelling?

Wat heb je aan een merkopstelling?

Heel wat ondernemers, freelancers en zzp’ers lopen geregeld tegen merkvragen aan waar ze moeilijk uitkomen. Daarom is het goed om te weten dat een merkopstelling een uitstekend hulpmiddel is om een merkprobleem te doorgronden. Als je daar meer van wilt weten is het meedoen aan de masterclass op 23 juni’22 een goed idee.

Lees meer
Nooit meer naast de pot pitchen

Nooit meer naast de pot pitchen

Er zijn veel mensen, professionals, ondernemers, die graag goed zouden willen kunnen pitchen. Op tal van gelegenheden wordt dat van hun verlangd, maar er zijn nogal wat drempels die als lood in de schoenen voelen. Dan maar overslaan die kans? Misschien kun je beter een keer aan die drempels werken. Welke drempels er zijn en hoe je ze oplost lees je in deze blog.

Lees meer
In drie stappen naar de perfecte elevator pitch

In drie stappen naar de perfecte elevator pitch

Het driestappenmodel van de Amerikaan Paul Karasik is net zo doeltreffend als simpel om uit te voeren. Met drie nogal basaal ogende beginzinnen word je in de goede richting gebracht en staat niets jou meer in de weg om een vlammende pitch af te geven. Rob Overgaauw geeft zelf het voorbeeld met hoe hij via die drie zinnetjes zijn pitch laat vlammen.

Lees meer
Kan die klassieke AIDA formule het museum in?

Kan die klassieke AIDA formule het museum in?

Profileren is niet voor iedereen weggelegd. Dat geeft op een bepaalde manier kansen, want voor de mensen die dit beroepsmatig moeten doen ontstaan kansen om onderscheidend te zijn. Een sterk hulpmiddel voor hoe je dit kunt leren is de aloude AIDA formule. Hoe dit werkt behoort tot het vakgebied van elevatorpitch online. Rob Overgaauw heeft er een dagtaak van gemaakt om profileringskracht van professionals te versterken.

Lees meer
Hoe word ik een merk?

Hoe word ik een merk?

Hoe je jezelf als merk kan zien is niet meteen voor iedereen vanzelfsprekend. Branding is een vakgebied dat dat haarfijn uitlegt. Er zijn in ieder geval vier belangrijke punten die je in aanmerking moet nemen. En dan hebben we het over onderscheidend vermogen, de zeggingskracht van je visuele concept, de voordelen die je merk biedt en je merkpersoonlijkheid.

Lees meer
Wat een IJskoude workshop teweeg brengt

Wat een IJskoude workshop teweeg brengt

Juist nu, na het beëindigen van de maatregelen van de maatregelen tegen de pandemie. is het goed om het maximale te doen aan je immuniteitssysteem. Bijvoorbeeld een ijskoude workshop. Manon van Nielen is gecertificeerd trainer volgens de Wim Hof methode en geeft twee keer per maand ijskoude workshops inclusief ademhalingstechniek en het ijsbad.

Lees meer
Wat weet een biograaf van merken?

Wat weet een biograaf van merken?

Professionals die een eigen praktijk hebben doen er verstandig aan om zich als merk te ontwikkelen. Iedere freelancer is een wandelend merk. De vraag is alleen of dat een sterk merk is. Een merk dat gezien en gewaardeerd wordt om wat deze ten diepste kan betekenen? Wie twijfels heeft doet er verstandig aan een deskundige op dit gebied in te schakelen. Rob Overgaauw is zowel biograaf als Brand specialist en die dubbele pet blijkt in praktijk een groot voordeel.

Lees meer
Welke kleur past bij jouw drijfveren?

Welke kleur past bij jouw drijfveren?

Vooral kleine bedrijven en eenpitters worden qua merkidentiteit geassocieerd met de merkeigenaren. Dat zijn de personen die het merk drijven. Handig dus om goed te weten wat deze personen precies drijft en welke waarden belangrijk zijn. Die hebben namelijk een enorme invloed op de merkuitstraling. Wie zich bewust is van zijn drijfveren kan dat goed toepassen in de marketing communicatie.

Lees meer
In drie stappen naar de perfecte elevator pitch

Checklist voor de Elevator Pitch

Het geven van een pitch is niet voor iedereen even gemakkelijk. Sterker nog, de meeste mensen hebben er een broertje dood aan. Met deze checklist krijg je genoeg tips en structuur in handen om in ieder geval de basis op orde te hebben. Het gaat je helpen om de volgende keer als je dat podium krijgt professioneel te vlammen. En aders helpen wij je graag persoonlijk verder.

Lees meer
Wat weet Ben Steenstra over SEO?

Wat weet Ben Steenstra over SEO?

Iedere ondernemer met een merk wil hoog scoren in de zoekmachines van Google. Dat is niet bepaald gemakkelijk. Ben Steenstra komt uit de reclamewereld en hij heeft er onnoemelijk veel werk van gemaakt om uit te vinden wat er nodig is met tekst en beeld. In dit business interview is hij bereid enkele van zijn geheimen prijs te geven.

Lees meer
Wat heb je als coach aan een pitchfilm?

Wat heb je als coach aan een pitchfilm?

Margot is een coach en heeft een praktijk in Amsterdam. Om haar zichtbaarheid te vergroten heeft ze een pitchfilm laten maken. Daarmee krijgt ze attentiewaarde en kunnen nieuwe klanten haar goed vinden.

Lees meer
Maak je zichtbaar met videoprofileren

Maak je zichtbaar met videoprofileren

Deze blog maakt duidelijk hoe belangrijk zichtbaarheid in tijden van crises, zoals een pandemie die we net achter de rug hebben, is. Juist in de pandemie waarin afstand houden het mantra was. Videoprofileren is een effectieve manier om te communiceren met je doelpubliek. Vind je het lastig om dit zelf te doen en heb je daar hulp bij nodig dan zijn er legio aanbieders die daarbij helpen. ElevatorPitchOnline is daar een van.

Lees meer
Hoe begin je een pitch?

Hoe begin je een pitch?

Een pitch geven is voor de meeste lastig genoeg. Vooral de opening is belangrijk want als die goed gaat is het publiek genegen om de rest ook te willen volgen. In deze blog lees je hoe je vlot kunt starten en meteen de aandacht pakt.

Lees meer
Hoe word je indrukwekkend?

Hoe word je indrukwekkend?

Hoe word je indrukwekkend voor je markt. En vooral voor de mensen in het segment dat voor jou relevant is. In deze blog gaan we dieper in op twee niveaus waar je op binnenkomt: heartshare en mindshare. De eerste gaat over het goede gevoel dat iemand krijgt bij jouw merk, de tweede laat zien dat jij precies de juiste informatie communiceert die je prospect belangrijk vindt.

Lees meer
Weet wie je neerzet als je een profielfilm maakt…

Weet wie je neerzet als je een profielfilm maakt…

Een profielfilm is een perfecte momentopname van wie jij bent als wandelend merk en wat je wilt uitstralen naar je markt. Daar denk je dus goed over na en daar bereid je je goed op voor. ElevatorPitchOnline doet er alles aan om die voorbereiding en het eindproduct tot op de vierkante millimeter te regelen. Pas dan wordt die profielfilm een waardige representatie van jouw personal brand.

Lees meer
Identiteit en merkontwikkeling

Identiteit en merkontwikkeling

Ben je ondernemer en vind je het belangrijk om aan je merk te werken? Dan zul je ontdekken dat jouw identiteit hier heel veel mee te maken heeft. Maar hoe grijpbaar is dit? Wat kun je hier mee? Hoe pas je dit toe in je marketing? Hoe goed ben jij om je zelf mee te nemen in je merkcommunicatie? Deze vraag hield mij als filmmaker ook bezig. En behalve dat het me stimuleert in deze never ending journey te maken adviseer ik graag ondernemers hoe ze hier het beste van kunnen maken. En waarom een videopitch als een geweldige spiegel kan werken in dit proces.

Lees meer
Hoe je met video meer succes krijgt in je crowdfunding campagnes

Hoe je met video meer succes krijgt in je crowdfunding campagnes

Crowdfunding is voor veel mensen en instanties een effectieve manier van financiering. Het vinden van donateurs is altijd een uitdaging. Video kan daarbij een sterk medium zijn. Met een goed gebalanceerde crowdfunding campagnefilm ga je sympathie winnen. Deze blog toont twee voorbeelden hoe dat werkt.

Lees meer
Hoe ver moet je gaan met privacy rechten als je filmt?

Hoe ver moet je gaan met privacy rechten als je filmt?

Met een film waarin mensen uit het publiek voorkomen moet je privacy rechten goed beschermen. Soms is het heel duidelijk wat mag en niet mag, soms is er een grijs gebied. In deze blog lees je een voorbeeld van een grijs gebied en welke afwegingen je dan als filmmaker te maken hebt.

Lees meer
De kracht van humor in een pitch

De kracht van humor in een pitch

Het is niet het eerste waar je aan denkt bij een pitch maar een vleugje humor daarin doet wonderen. Wie op een authentieke manier humor weet toe te passen krijgt een hogere sympathy factor en daardoor meer aandacht. In deze blog geven we onze visie daarop.

Lees meer