Weet wie je neerzet als je een profielfilm maakt…

weet wie je neerzet in je profielfilm

Mensen willen weten met wie ze zaken doen

Je mag dan ondernemer zijn, je neemt overal je zelf mee. Ik welke situatie dan ook. Het goede nieuws is: mensen die je klant willen worden vinden dat prima. Meer dan dat zelfs! Ze willen graag met je in zee, dat wil zeggen, als ze je al een beetje kennen en natuurlijk als ze vertrouwen hebben in je dienst.  En weet je wat een hele goede manier is om dat te doen? Een life ontmoeting. De een na beste oplossing: vooraf gezien worden met jouw profielfilm, het medium dat precies de juiste indruk geeft van hoe jij graag overkomt. E dat is de beste versie van jezelf. En die film, die kun je online voor jou laat werken op je website of in je social media.

Met een profielfilm regel je dat

Waarom werkt een profileringsfilm zo goed? Daar zijn meer redenen dan ik in deze blog kan opsommen. Maar om te beginnen, maak je de digitale ontmoeting persoonlijk. Je bezoeker krijgt een inkijkje in jouw persoon en je achtergrond. Hij ontdekt waarom je doet wat je doet. In die profielfilm introduceer jezelf, je vertelt wat je wilt betekenen en waarmee jij hèt verschil wilt maken….. Dat alles genereert niet alleen veel aandacht, het selecteert ook meteen de juiste mensen. Mensen die het verdienen om jouw klant te worden.

Voorselectie scheidt het kaf van het koren

Met een goed doordachte profileringsfilm doe je dus een soort voorselectie. Je selecteert mensen die bewust voor jou kiezen. Ik, Rob Overgaauw, noem dat rendement halen uit je identiteit. De magneetkracht die daar in verborgen zetten we aan het werk. En geloof me, dat is meer dan je denkt.

Werkt zo’n profielfilm ook voor jou?

Gaat die profielfilm ook voor jou werken…? Helaas kan ik daar geen 100% zekerheid over geven, want dat is afhankelijk van meerdere factoren. Wat die factoren zijn en of jij die in huis hebt bespreek ik graag met je. Je mag me hierover bellen, dat kost je niets. In een gesprek van 10 minuten weet je of een profielfilm voor jou iets is of niet.

Hoe lang duurt de productie van een profielfilm?

En het maken van zo’n profielfilm, hoe zit dat? En hoelang duurt het? Met een ondernemer die een verhaal heeft en dit wereldkundig durft te maken kan ik het heel vlot gaan. Vooraf doen we samen het voorwerk, dat houdt in dat we samen aan de hand van een checklist enkele punten doorlopen die van strategisch belang zijn voor de opname van jouw profielfilm.

Daarmee ben je goed voorbereid op de opname van je profielfilm. De opname vindt plaats in de studio of op een andere locatie. Een goede voorbereiding is het halve werk. Na de videosessie volgt nog de montage, waarin we speciale wensen kunnen verwerken.

Al met al kun je binnen enkele dagen al beschikken over een wervende profielfilm die jij kunt inzetten op je website en/of in je social media.

Gerelateerde berichten

Het fundament van een sterk merk: zelfexpressie als sleutel tot succes

Het beste wat je voor je merk kunt doen is bouwen aan ene goede reputatie. Als dat je lukt lukt alles. Dan is alles in orde. De weg naar een goede reputatie kent vele routes en die moeten allemaal bewandeld worden. Ze moeten allemaal in orde zijn. Een daarvan is je zichtbaarheid en je uitstraling. Dat laatste moet emotionele resonantiekracht hebben. Mensen die jou zien, horen spreken moeten in een soort trance raken; beetje overdreven maar je snapt het: je moet ze raken. Kun je dat leren? Ja, dat kan, daar heeft elevator pitch online zelfs haar core business van gemaakt. Bel voor een afspraak voor de lakmoesproef, die eventueel vervolgd wordt met een 5puntsmeting. Vijf punten waarop jouw videpitch getest wordt op resonantiekracht.

read more

Waarom consistentie de sleutel is voor jouw personal brand

Je hebt een eenmanszaak of je gaat er aan beginnen. Je krijgt dan klanten die bij je passen, mensen die jou als mens okee vinden. Net als jijzelf: je wilt het liefst zaken doen met mensen die je liggen. Als je begint aan je praktijk is dat iets om bij stil te staan. Wie ben jij als merk en wie ben je als merk. In principe mag daar geen spanning in bestaan. Als mens mag je je off day hebben maar als merk sta je altijd aan als het aankomt op klantvriendelijkheid, Zeker als dat een van je speerpunten is. In deze blog lees je enkele tips waarom dit zo is en wat je kunt doen om jouw beeldvorming en imago een handje te helpen.

read more

Mind the Gap: bouw een Merkimago dat klopt met wie jij bent

Jezelf profileren als merk is belangrijk, maar dat moet dan ook wel zo doordacht mogelijk gebeuren. Je eigen merkwaarden en je stijl die je toepast in je dagelijks leven neem je ook mee in je representatie van je merk. Om je daar bewust van te worden en hoe je dit consequent gebruikt vraagt veel reflectie. Gelukkig zijn er ook goede hulpmiddelen die je in dit proces kunnen helpen. Je leest ze in de blog en je kunt twee keigoede vragenlijsten die daar behulpzaam bij zijn gratis downloaden.

read more