Bel voor meer informatie: 0622 994 804 info@elevatorpitchonline.nl

 

Je bedrijf staat er goed bij. Je product is in orde. Je service staat als een huis. De interne organisatie is dik op orde. Jij hebt er zin in. Kortom jij bent er helemaal klaar voor. Laat die markt maar komen, denk je. Dan heb je nog één uitdaging: Hoe gaat die markt jou vinden? Hoe krijg je aandacht? Met wat wil je indrukwekkend zijn? In welke kwaliteiten zit nu ècht de kracht en toegevoegde waarde  die jouw markt moet zien? En zo zijn er nog wel meer vragen die te maken hebben met klantbenadering en profilering.

Ons werk is het om dit soort zaken met video in beeld te brengen. En daarbij gaat het dus niet alleen om rationele skills, maar zeker ook om de zogenaamde soft skills. 

Waarom soft skills er toe doen

Als we over soft skills beginnen komen er eerst enkele gewetensvragen aan bod. In vaktermen is dit het gebied van de Internal Branding. Vaak zijn dit het soort vragen die bij een ondernemer de sluitpost zijn. De meeste zijn liever meteen bezig hun vakkennis te vergroten of om met bestaande klanten bezig te gaan. Maar precies deze vragen zijn voor Elevator Pitch Online het terrein waar haar dienstverlening mee begint. Het is de input voor ons filmscript. In de profielfilms die we maken  appelleren deze punten de aandacht van jouw potentiele klanten. Het zijn de zogenaamde aanhaakpunten. En als dat lukt win je vervolgens de belangstelling.

Maar voordat het zover is dat iemand precies dat specifieke appèl in beeld weet te brengen stroomt er nog aardig wat water onder de brug. Daar helpen we graag bij. En dat doen we voor een groot deel door onze klanten eerst te leren kijken naar de proeffilms die we vaak vooraf maken. Niets werkt beter dan jezelf terugzien, feedback verwerken en dan opnieuw de arena betreden. Pas als iemand het gevoel krijgt:  ‘met die persoon zou ik graag zaken willen doen,’  komen we in de goede richting. Er is geen coachingmethode in de sales communicatie-wereld die effectiever werkt dan deze. 

Onze aanpak bij het maken van een profielfilm is te onderscheiden in vijf stappen:

1. Jouw persoonlijk leiderschap

Vragen die daarbij opduiken: sta je sterk je schoenen? Ben je aanwezig? Hoe sterk is je  ruggengraad? Durf jij je merk te representeren. Hoe sta jij op een podium? Wat zijn je specifieke merkwaarden? Ben je benaderbaar? Heb je aantrekkingskracht?

2. Jouw toegevoegde waarde

Een ander punt is je toegevoegde waarde in commercieel opzicht.  Waarmee onderscheid jij je? Waarmee maak je een verschil? Op welke manier gaat dat de problemen van je klanten oplossen? Krijgt jouw klant waar voor zijn geld? Gaat het hem ècht baten? Is er een duidelijk rendement? Is het een goede investering van tijd en geld als hij met jou in zee gaat? Deze punten geven aan waarmee jij je onderscheidt. Dit zijn de perfecte punten om in een profielfilm door te laten klinken.

3. Communicatie

Dit punt gaat over de content. Wat is je verhaal? Jouw story? Welk imago streef je na? Wat is jouw persoonlijke missie en visie? Heb je een pitch? Heb je een big fat claim? Wat maakt jouw merk zo sterk? Nog belangrijker: ken jij je klant zo goed dat je precies weet aan te haken op wat hij nodig heeft? Zijn zorg? Zijn concrete behoefte? Datgene waar hij wakker van ligt? En weet jij hem dan te overtuigen dat jouw oplossing hem gaat helpen? Echt helpen? Deze punten moet iemand met verve over de bühne kunnen brengen. Met ons product Premium Pitchvideo is deze ondersteuning inclusief.  

4. Strategie

Iedere missie en visie vraagt ook om een plan van aanpak. Dan komen we op strategie. Wat is je strategie? In welke markt wil jij je positioneren. Heb je een helder beeld van je ideale klanten? Heb je daar persona’s voor geschreven? Ben je vindbaar voor die persona’s? Spreek je hun taal? Kun jij je verplaatsen in hun belevingsperspectief?

5. Rentmeesterschap

Als je vliegwiel goed werkt en je wordt goed gevonden gaat je merk echt waarde voor je creëren. Na alle vorige punten die genoemd komt daar het volgende bij kijken. Heb jij een krachtige call to action?  Is je salesverhaal sterk genoeg om jouw toegevoegde waarde duidelijk te maken? Weet je te kapitaliseren? Als dit allemaal loopt als een trein bouw je aan bouw je aan rentmeesterschap. Dan wordt het echt leuk. 

Eerst het huiswerk maken

Negen van de tien mensen die bij ons komen hebben deze zaken echt nog niet op orde. En dat is prima want daarin ligt grotendeels het bestaansrecht van Elevator Pitch Online.

Dan is er eerst wat huiswerk te doen. De gewetensvragen leggen wij stuk voor stuk voor. En die vijf stappen die boven staan zijn zeker niet in gietijzer beton gegoten. Zodra we een strakke diagnose van jouw staat van merkzijn hebben gemaakt bepalen we in goed overleg waar er aan gewerkt moet worden. Welk script voor jou werkt. We maken er altijd maatwerk van.

We laten je flink in de spiegel kijken

Voor wie het durft richten we een assessment in en filmen we de performance in het rollenspel. Dat doen we bijvoorbeeld voor sollicitanten die zich voorbereiden op een sollicitatiegesprek. Met onze camera’s houden we de klant een spiegel voor. Het wordt oefenen, we doen het nodige schrijfwerk aan de pitch, sales story enz. en een beetje coaching. En de eerste film die we maken moet je vergelijken met de eerste pannenkoek die de pan uitrolt. We weten al dat de kans op mislukking groot is, dus de verwachtingen zijn laaggespannen. Dat is wel zo relaxed. De film die het wel wordt, de film die straks het licht gaat zien en jou nieuwe klanten gaat opleveren is de tweede of  derde pannenkoek. Als je vooraf wat geoefend hebt in onze studio wordt het uiteindelijk een sterke, impactvolle en authentieke film, of liever films, want we maken er minstens tien. Die duren niet langer dan twee minuten. Meer dan genoeg voor jou om daarmee straks nieuwe klanten te verleiden. Mensen die geven om het werk wat jij doet.

Samenvattend: wat kan Elevator Pitch Online voor jou doen?

Nog even om het helemaal helder te maken: Elevator Pitch Online is een consultancy firma in personal branding. Daar zijn er veel van, maar er is een verschil met al die andere: Elevator Pitch Online verricht diensten die er toe doen, voor mensen die erom geven. Die diensten zijn gericht op deze statement:

“Als je wat te melden hebt, verzamel dan je moed en stap het podium op.”

Ik bied je een podium. Ik help je het podium op en als je er staat help ik je op het podium. Ik regel zo nodig publiek en ben je regisseur. Ik  begeleid je in je performance, je tekst, je expressie, je geloofwaardigheid. Met milde confrontaties laat ik je voelen waar je leerpunten liggen. Iedere stap van jouw optreden wordt gefilmd. Net zolang tot je zeggingskracht zo krachtig is dat jij die films aan je klanten durft te laten zien. Dat vraagt eerder moed dan kennis van zaken. Elevator pitch online laat je werken aan die moed.

Ben jij klaar om ontvangen te worden voor jezelf en voor jouw publiek? Ontdek je ware aard en implementeer die in je merk. Dat is de beste jas die je kunt aantrekken als je je markt betreedt.

Dit is wat je wat mij betreft op dat podium leert zeggen:

  • Waarom jij een verstandige keuze bent
  • Voor wie je dat (specifiek) bent
  • Waarin jij uitblinkt
  • Hoe je zover gekomen bent
  • wat je belooft aan je klanten
  • Hoe jij weet wat je klanten nodig hebben
  • Hoe het komt dat jouw waardepropositie daar de juiste keuze in is
  • Waarom en waarmee jij een verschil maakt
  • Wat er met jouw klant ’s probleem gebeurt als die met jou in zee gaat
  • Hoe het vertrouwen van je klant beloond wordt
  • En wat het jou waard is om van die klanten fans te maken zodat ze terugkomen en het hun vrienden vertelt

Van deze punten kunnen we samen al tien filmpjes maken. Hoe denk je dat die overkomen op je markt?

Wil je weten hoe indrukwekkend jij bent? Kijk dan straks naar de films die wij van je gaan maken. Dat wil zeggen: als je instapt in ons programma.

Het vijstappenprogramma duurt een half jaar en kost je slechts € 1.500 euro ex btw inclusief de reeks films die we maken (assesments, pitchfilms, instructiefilms en alle punten die je hierboven ziet staan). Jouw masterpiece versie (de derde pannenkoek) wordt keurig en strak gemonteerd op premium niveau. De bonus die je er bij krijgt is een profielfoto serie bestaande uit 5 topfoto’s die  jouw LinkedIn profiel en website gaan versterken.

Ben je klaar voor het podium? bel me voor een afspraak, laat mij je helpen om indrukwekkend te worden.