Bel voor meer informatie: 0622 994 804 info@elevatorpitchonline.nl

 

Korte achtergrond van Rob Overgaauw

Fascinatie voor menselijk gedrag heeft hoe dan ook altijd centraal gestaan in zijn werk. Lange tijd ging het daarbij vooral hoe mensen in hun werk tot optimale prestaties komen. Sinds 2012 houdt Rob zich voornamelijk bezig met het profileren van datgene waarmee ze willen excelleren. Wat doen mensen om zichzelf in de etalage te zetten?  Hoe werken professionals aan hun persoonlijke PR? Hun profilering? Hun merkwaarden?

Klanten

Zijn klanten zijn zowel werkzoekenden die zich willen aanbieden op de arbeidsmarkt, als zelfstandig werkend (startende) professionals die naar opdrachtgevers zoeken of ondernemers met personeel die hun bedrijf met meer onderscheidend vermogen willen profileren. De persoon van de ZZP er maakt zeker 50% deel uit van zijn waardepropositie. Klanten komen echt niet naar je toe als ze jou persoonlijk niet oké vinden. Reden genoeg dus om daar bij stil te staan en dat in je voordeel te laten uitpakken.

Profileren is een kunst

Profileren is een kunst op zich. Daar komt heel wat bij kijken. Er zijn talrijke aspecten die je kunt gebruiken bij je profilering en er kan ook heel veel mis gaan. De vele valkuilen waar je in kunt lopen heeft Rob de afgelopen jaren in kaart gebracht. Daarnaast zal hij uiteraard vooral duidelijk maken hoe het wel moet. Het gebruik van video opnames is een favoriet onderdeel. Het filmen van een pitch blijkt goed te helpen als het aankomt op het samenstellen van een sterke pitch.

Worstelen door mentale processen

Rob coacht, adviseert en ondersteunt daarbij zowel in individuele sessies of kleine groepen als in een (grote) zaal als keynote speaker. Hij inspireert en zet aan tot het persoonlijk nadenken over profileringsvraagstukken. De talrijke mentale processen die invloed hebben op de effectiviteit van een persoonlijke profilering komen aan bod. Rob laat dit zijn deelnemers tijdens zijn keynotes aan den lijve ondervinden. Interactief. Aanvullend zijn er talrijke tips, tools en voorbeeldverhalen die zijn programma verrijken.

Interactieve sessies

Rob inspireert ze met praktische voorbeelden. Behandeld worden vragen als: wat is jouw ondernemersidentiteit, wat is je klantbelofte, hoe bepaal je nu wat jou onderscheidend maakt? Wat mag of moet een klant van mij weten? Hoe bouw ik aan mijn profiel? Hoe zet ik een pitch in elkaar? Voor de echte dapperen onder het publiek biedt Rob bovendien de gelegenheid om hun persoonlijke pitch te laten opnemen op video. Behalve de key note is er volop tijd om te netwerken. Tijdens de borrel kunnen de deelnemers al een dynamische start maken met hun profilering naar de andere deelnemers.