Bel voor meer informatie: 0622 994 804 info@elevatorpitchonline.nl

Haal meer inspiratie uit ons blog..

Hoe haal je het meest uit de pitchvideo training?

Hoe haal je het meest uit de pitchvideo training?

Een videopitch maken is zeker in de tijd dat alles steeds visueler wordt een sterke aanrader. Maar als je het doet, doe het dan goed. Gemakkelijker gezegd dan gedaan. Wie de kneepjes van het vak wil leren doet er verstandig aan mijn workshop te volgen. En dan is het helemal goed als je ook nog iets aan voorbereiding doet. In dat geval haal je het maximale uit de workshop en je pitchvideo.

Lees meer
De kracht van humor in je pitch

De kracht van humor in je pitch

Pitches zijn vaak nogal serieus qua inhoud. Dat maakt ze soms onnodig saai. Dat is jammer want dat helpt niet met conversie. Wat je daar aan kunt doen is simpel: voeg humor toe aan je pitch. tover een glimlach op het gezicht va je gehoor. dat brengt niet alleen jou zelf in een betere stemming het zorgt er ook voor dat je meer draagvlak krijgt. Je wordt sympathieker gevonden. Daarmee wordt de kans op een vervolgactie vele malen groter.

Lees meer
Hoe onderscheidend ben jij?

Hoe onderscheidend ben jij?

Een onderscheidende pitch geven is al moeilijk genoeg. Een van de succesfactoren die jou zeker op weg helpen is nadenken over je onderscheidende waarden. Wat doe jij nu werkelijk anders dan je concurrent? Misschien niet voor iedereen een gemakkelijke vraag en dat is precies waarom we in deze blog hulp bieden. Een simpele tool die jou verder helpt met je pitch. En er voor zorgt dat je nooit meer met een mond vol tanden staat als ze je vragen wat jou uniek maakt.

Lees meer
Deze 5 succescriteria staan garant voor een wervende pitchvideo

Deze 5 succescriteria staan garant voor een wervende pitchvideo

Een filmpje ga je als ondernemer niet onvoorbereid op internet plaatsen. Zeker niet als je zelf in de hoofdrol staat. ElevatorPitchOnline heeft juist voor kritische ondernemers een formule ontworpen die garant staat voor een verantwoorde pitchvideo die wervingskracht heeft en ook nog eens leuk is om te maken.

Lees meer
Hoe laat je met een video pitch aan je klanten zien dat jij Mr(s) Right bent?

Hoe laat je met een video pitch aan je klanten zien dat jij Mr(s) Right bent?

Duidelijk maken wat je te bieden hebt en wat jou als kleine ondernemer aantrekkelijk maakt is een kwestie van goed communiceren. Communiceren wordt voor ondernemers steeds belangrijker en tegelijk wordt het steeds meer een specialisme. Je moet de juiste dingen communiceren, op het juiste moment, met de juiste kanalen en liefst zo kort mogelijk. Een video pitch is daarbij een hele sterke tool. Het is een communicatiemiddel dat als je die goed beheerst echt magisch kan werken. Hoe je dat aanpakt, wat er vaak misgaat en hoe het dus wel moet, dat is waar deze blog over gaat

Lees meer
Een videopitch maken in een middagje?

Een videopitch maken in een middagje?

In workshops van een halve dag die ik regelmatig doe voor St De Broekriem krijgen de deelnemer de kans om hun pitch op video te laten opnemen. Met mijn toolkit lukt het 85% van de deelnemers om prima beeldmateriaal te produceren. In de montagekamer worden die fragmenten tot een vloeiend geheel gemonteerd en wordt deelnemer beloond met een wervende videoCV.

Lees meer
Ben jij zichtbaar genoeg?

Ben jij zichtbaar genoeg?

Bijna zonder uitzondering hebben professionals die facturabel moeten zijn baat bij zichtbaarheid. Wie niet opvalt wordt niet gevonden en dan gaat het niet hard met die omzet. Communiceren met je markt begint met zichtbaar zijn vor je potentiele klanten. Dat dit nog een lastig puntje is behoeft weinig betoog. Zeker voor kenniswerkers die naast deskundigheid gekozen worden om wie ze zijn. In deze blog ga ik in op enkele remmende factoren, de meest voorkomende sluipmoordenaars voor zichtbaarheid.

Lees meer
Hoe wil je herinnerd worden?

Hoe wil je herinnerd worden?

Een videoCV of pitchfilm is een instrument dat steeds meer professionals ontdekken. We zitten nu nog in de 1.0 fase: basale filmpjes die vrij simpel en basaal in elkaar zitten. Veel talking heads die informatie verspreiden. We marcheren door naar het volgende tijdperk van 2.0 Daarin wordt aangestuurd op viral effecten en dat lukt alleen als films diepgang hebben die mensen raakt. Een van de criteria voor viral gaan is gevoel. Mensen die kwetsbaar durven zijn en hun diepere gronden willen uitleggen en daarmee een levend en inspirerend voorbeeld zijn. Dat boven water krijgen van een gemiddelde professional vraagt film en interviewvaardigheden die bij het 2.0 tijdperk horen. Het is zeker mogelijk

Lees meer
De kracht van illusie

De kracht van illusie

Een goede CV film maken is niet gemakkelijk. We verkeren nu nog in de 1.0 fase, dat zijn films waar de meeste mensen slechts beperkt gebruik maken van beeldpsychologie. De meeste professionals staan met heftig kloppend hart en knikkende knieën voor de camera en zijn blij als er een feitelijk correct verhaal uitkomt. Hoe basaal het ook is. De nieuwe generatie videoCV ’s dient zich aan. Die zijn technisch sterker, werken diep door in illusie vorming en dus wordt er stevig gebruik gemaakt van communicatie met beeldpsychologie. Dit stelt echter hoge eisen aan de regie en dat zal doorgaans niet gebeuren in een achterkamertje met een smartphone.

Lees meer

Reacties van klanten

Iedereen wat een elevator pitch is. Weinigen realiseren zich hoe moeilijk het is te pitchen. Rob helpt je met je verhaal spits te krijgen. Hij is een scherp, direct en heeft een groot inlevingsvermogen in jou werk. Hij haalt ‘al interviewend’ je passie naar voren en legt dit vast op een kwalitatief hoogwaardige film. Op een heel natuurlijke wijze. Er zijn niet veel filmpjes van mijzelf die ik terug wil zien. Deze wél.
Emiel Vaes – Informed Decisions