Bel voor meer informatie: 0622 994 804 info@elevatorpitchonline.nl

Haal meer inspiratie uit ons blog..

Identiteit en merkontwikkeling

Identiteit en merkontwikkeling

Ben je ondernemer en vind je het belangrijk om aan je merk te werken? Dan zul je ontdekken dat jouw identiteit hier heel veel mee te maken heeft. Maar hoe grijpbaar is dit? Wat kun je hier mee? Hoe pas je dit toe in je marketing? Hoe goed ben jij om je zelf mee te nemen in je merkcommunicatie? Deze vraag hield mij als filmmaker ook bezig. En behalve dat het me stimuleert in deze never ending journey te maken adviseer ik graag ondernemers hoe ze hier het beste van kunnen maken. En waarom een videopitch als een geweldige spiegel kan werken in dit proces.

Lees meer
De pitchfilm van een rouw- en verlies verwerkingscoach

De pitchfilm van een rouw- en verlies verwerkingscoach

Als coach ben je liever met je werk bezig dan met je eigen profiel. Gelukkig is er een goede methode om met een eenmalig investering lange tijd mee vooruit te kunnen: de videopitchfilm. En dat is precies wat Rob Overgaauw graag maakt voor al die professionals. Zeker voor Rob Lloyd.

Lees meer
Ontelbare redenen om een pitch als wapen in te zetten

Ontelbare redenen om een pitch als wapen in te zetten

Pitches zijn bij vele mensen een beladen onderwerp. Lastig, typisch Amerikaans en iets waar men liever voor wegduikt. Een gemiste kans vind ik. Want mensen die de techniek van een pitch wel beheersen bouwen heel snel een voorsprongen in vele maatschappelijke situaties. Welke situaties dat zijn lees je hier.

Lees meer
Waarom ‘verbinding’ beter geen jeukwoord zou moeten worden

Waarom ‘verbinding’ beter geen jeukwoord zou moeten worden

Een film maken die echt wervingskracht heeft doe je niet even. Een goede verhaallijn vraagt om een aantal cruciale factoren. Een daarvan is verbinding maken met je doelgroep. Verbinding mag een modewoord zijn, waar iedereen de mond van vol heeft, maar echte verbinding en dat ook zichtbaar maken is een zeldzaamheid. Wat er bij komt kijken, hoe je het meet en hoe het werkt lees je in deze blog.

Lees meer
Profileren vanuit betekenisdrang

Profileren vanuit betekenisdrang

Een videopitch blijkt voor veel mensen nog niet zo gemakkelijk. Voor een groot deel heeft dat te maken met een gebrek aan innerlijke duidelijkheid over hun missie, waar ze voor staan. Zolang dat gekoppeld blijft aan basale dingen zoals winst, meer omzet, klanten op een basale manier binnenhalen wordt het echt lastig om je te onderscheiden. Maar wie het aandurft om zijn existentiële toegevoegde waarde in te zetten, dus waarom jij als persoon vanuit je diepste wezen een verschil wilt maken in deze wereld, gaan je kansen er met een video pitch er heel anders uit zien. Hoe dat werkt lees je in deze blog.

Lees meer
wanneer kun je beter (nog) niet aan een pitchvideo beginnen?

wanneer kun je beter (nog) niet aan een pitchvideo beginnen?

Een pitchvideo maken is natuurlijk een aanrader als je ondernemer bent en meer conversie wilt uit je marketing tools. Maar er zijn wel enkele randvoorwaarden, een film maken doe je niet even. Er zijn nogal wat innerlijke processen die soms dorlopen moeten worden of vaardigheden die ontwikkeld mogen worden. deze blog behandelt 5 veelvoorkomende potentiele showstoppers voor het maken van een pitchvideo.

Lees meer
Wat kunnen we leren van reclamemakers?

Wat kunnen we leren van reclamemakers?

Opvallen met je pitch is een kunst. Veel ondernemers vinden dat lastig. Echt onderscheiden vraagt een talent en misschien wel lef dat ze niet zo snel bij zichzelf zoeken. Maar als je dat nalaat blijf je hangen in de massa grijze muizen. En voor je het weet mis je dan de boot. Gelukkig is er een oplossing. We kunnen eel leren van de methodes die reclame bureaus gebruiken. In een wereld die steeds transparanter wordt komen hun geheimen steeds dichter onder handbereik. Lees in deze blog hoe je met creatviteit de lsagkracht van je pitch kunt vergroten.

Lees meer

Reacties van klanten

Rob gaf ons een workshop over de ‘Elevatorpitch’ en wist op inspirerende wijze zaken helder te maken. Hij is kritisch en doortastend op een prettige manier. Het was leerzaam om er op deze manier mee bezig te zijn. Deze workshop is voor mij een goede basis om er echt mee aan de slag te gaan. Dank voor al je tips Rob!
Saskia Stoop - arbeidscoach