Haal meer inspiratie uit ons blog..
Zichtbaar zijn met videoprofileren
Niemand zag het aankomen. Niemand zat er op te wachten. Niemand zal het betreuren als het straks uitgedoofd is. Maar voorlopig is het nog niet zo ver en zullen we het er mee moeten doen. Het beste van maken. Als ondernemer worden we allemaal getroffen. Niet alleen...
Hoe begin je een pitch?
Pitchen is niet voor iedereen even gemakkelijk. Zeker de opening niet. En daar begint het toch echt mee. Als die niet lekker loopt dan is het al bijna een verloren wedstrijd. In deze blog wordt je geholpen met enkele tips hoe je een vliegende start maakt.
Wij maken je indrukwekkend
Of je bedrijf succesvol is of niet hangt af van tenminste twee succesfactoren: de kwaliteit van je product of dienst en de mate waarin dat zichtbaar is voor je markt. Die eerste, dat begrijpt iedereen wel. Dat is ook waar iedereen de meeste aandacht op vestigt. De vraag echter wat nu maakt dat je opvalt, dat je zichtbaar bent en indrukwekkend wordt gevonden is een ander verhaal. De meest rendabele manier om je indrukwekkendheid in beeld te brengen is met film.
Weet je wie je neerzet als je een profielfilm maakt?
In het tijdperk waarin we steeds meer visueler worden willen we vooraf al zien met wie we zaken gaan doen. Dan is er geen beter middel dan video. Dat tijdperk is nu. En voor video is technisch gezien geen enkele drempel. De enige die in de weg zit is je eigen koudwatervrees. Bij ElevatorPitchOnline weten ze daar raad mee. Daar word je gefilmd zoals je bent. Maar dan wel in de beste versie van jezelf
Identiteit en merkontwikkeling
Ben je ondernemer en vind je het belangrijk om aan je merk te werken? Dan zul je ontdekken dat jouw identiteit hier heel veel mee te maken heeft. Maar hoe grijpbaar is dit? Wat kun je hier mee? Hoe pas je dit toe in je marketing? Hoe goed ben jij om je zelf mee te nemen in je merkcommunicatie? Deze vraag hield mij als filmmaker ook bezig. En behalve dat het me stimuleert in deze never ending journey te maken adviseer ik graag ondernemers hoe ze hier het beste van kunnen maken. En waarom een videopitch als een geweldige spiegel kan werken in dit proces.
Hoe je sympathie wint in crowdfunding campagnes met video
Met een crowdfunding campagne moet je heel duidelijk maken war je voor gaat en waar je het doelkapitaal voor nodig hebt. Hoe ga je nut en noodzaak aantonen? Hoe ga je sympathie winnen? Met een filmpje maak je dit super duidelijk.
De pitchfilm van een rouw- en verlies verwerkingscoach
Als coach ben je liever met je werk bezig dan met je eigen profiel. Gelukkig is er een goede methode om met een eenmalig investering lange tijd mee vooruit te kunnen: de videopitchfilm. En dat is precies wat Rob Overgaauw graag maakt voor al die professionals. Zeker voor Rob Lloyd.
Hoe ver moet je gaan met privacyrechten als je filmt?
Met een film waarin mensen uit het publiek voorkomen moet je privacyrechten goed beschermen. Soms is het heel duidelijk wat mag en niet mag, soms is er een grijs gebied. In deze blog lees je een voorbeeld van een grijs gebied en welke afwegingen je dan als filmmaker te maken hebt.
Ontelbare redenen om een pitch als wapen in te zetten
Pitches zijn bij vele mensen een beladen onderwerp. Lastig, typisch Amerikaans en iets waar men liever voor wegduikt. Een gemiste kans vind ik. Want mensen die de techniek van een pitch wel beheersen bouwen heel snel een voorsprongen in vele maatschappelijke situaties. Welke situaties dat zijn lees je hier.