Bel voor meer informatie: 0622 994 804 info@elevatorpitchonline.nl

Haal meer inspiratie uit ons blog..

Hoe wil je herinnerd worden?

Een videoCV of pitchfilm is een instrument dat steeds meer professionals ontdekken. We zitten nu nog in de 1.0 fase: basale filmpjes die vrij simpel en basaal in elkaar zitten. Veel talking heads die informatie verspreiden. We marcheren door naar het volgende tijdperk van 2.0 Daarin wordt aangestuurd op viral effecten en dat lukt alleen als films diepgang hebben die mensen raakt. Een van de criteria voor viral gaan is gevoel. Mensen die kwetsbaar durven zijn en hun diepere gronden willen uitleggen en daarmee een levend en inspirerend voorbeeld zijn. Dat boven water krijgen van een gemiddelde professional vraagt film en interviewvaardigheden die bij het 2.0 tijdperk horen. Het is zeker mogelijk

Lees meer

De kracht van illusie

Een goede CV film maken is niet gemakkelijk. We verkeren nu nog in de 1.0 fase, dat zijn films waar de meeste mensen slechts beperkt gebruik maken van beeldpsychologie. De meeste professionals staan met heftig kloppend hart en knikkende knieën voor de camera en zijn blij als er een feitelijk correct verhaal uitkomt. Hoe basaal het ook is. De nieuwe generatie videoCV ’s dient zich aan. Die zijn technisch sterker, werken diep door in illusie vorming en dus wordt er stevig gebruik gemaakt van communicatie met beeldpsychologie. Dit stelt echter hoge eisen aan de regie en dat zal doorgaans niet gebeuren in een achterkamertje met een smartphone.

Lees meer

Wat heb je aan een workshop videopitch met impact?

Video-pitchen wordt steeds belangrijker. Het is hot. Tegelijk blijken veel professionals het lastig te vinden zichzelf te profileren. Als het heel erg gaat over jezelf dan komt het dichtbij. We zijn niet gewend met onszelf te koop te lopen. Het tegendeel is waar. We worden geleerd bescheiden te zijn. En alle butsen die je in je leven opliep toen je wel je kop boven het maaiveld uitstak hielpen niet echt aan zelfvertrouwen. Toch ligt daar de basis. Zelfvertrouwen en eigenwaarde. Wie dat in de strijd gooit is zeker in staat een videopitch met impact te maken. In de workshops van Rob Overgaauw van elevatorpitchonline word je maximaal geholpen.

Lees meer

Effectief profileren in zeven stappen

Het goed profileren van jezelf als merk is een kunst waar een aantal succesfactoren en helaas hun schaduwkant, faalfactoren, een doorslaggevende rol spelen. Wat die factoren zijn lees je in deze blog. Gelukkig kan iemand die echt werk wil maken van zijn profilering terecht bij professionals die hier raad op hebben. Elevator pitch wil op dit terrein in Nederland een toonaangevende speler worden.

Lees meer

Wat je identiteit zegt over jou als merk

In je identiteit liggen grotendeels je merkwaarden opgesloten. Als je een eigen bedrijf runt en alles draait feitelijk om jouw persoon dan is het goed om je eigenschappen die jouw identiteit bepalen te transformeren naar je merkwaarden. Wie in zijn markt als een echt merk wordt ervaren heeft een grote voorsprong. Klanten kopen nu eenmaal graag bij iemand waar ze zich verwant mee kunnen voelen. Maar dan moeten ze wel weten wie die persoon is en of deze merkwaardig genoeg is.

Lees meer

Zien ze me nog staan?

Soms heb je al ondernemer geen probleem met je toegevoegde waarde maar zit het euvel elders. Je wordt niet meer gevonden. Je verliest aan relevantie in je markt en je wordt rechts en links ingehaald. Er zijn genoeg voorbeelden van ondernemers met een prima product maar door een andere reden de afgrond in glijden? Ze worden niet gevonden. Hun zichtbaarheid of liever gebrek daar aan doet ze de das om. Tijd voor actie. In deze blog lees je hoe een on line video een omslagpunt kan bieden.

Lees meer

Profileren op netwerksessies

Netwerksessies zijn prima gelegenheden om potentiële business relaties te ontmoeten. Dat kunnen toekomstige klanten zijn, mensen met wie je zou kunnen samenwerken, of mensen die jou in verbinding kunnen brengen met anderen die voor jou relevant zijn. Om een netwerkbijeenkomst optimaal te benutten moet je iets weten over profileren: hoe ga jij jezelf profileren. Wat doe je wel en wat doe je niet? Hoe weet je of je iets aan de ander hebt en een afspraak maakt of dat je moet beslissen dat het contact geen perspectief biedt. In deze blog lees je de highlights over profileren op netwerksessies.

Lees meer

Wat kan identiteitsmarketing voor jou betekenen als zzp-er?

Een goed compact verhaal vertellen aan je markt is even moeilijk als belangrijk. De zzp-er die zijn verhaal begint puur vanuit de betekenis die hij wil hebben in zijn markt staat meteen op voorsprong. Identiteitsmarketing is het domein waarin de kracht van het uitdragen van de eigen betekenis centraal staat. In deze blog vertelt Rob Overgaauw hoe hij geïnspireerd is geraakt door identiteitsmarketeer Kaj Morel om dit in zijn coach- en filmpraktijk te gaan toepassen.

Lees meer

Hoe je zeggingskracht visueel maakt met een pitchvideo

Professionals, werkzoekende of mkb-bedrijven die zichzelf met een film zichtbaar willen maken kunnen hier prima op worden voorbereid. Voor een video heb je zeggingskracht nodig. Je moet wel iets te communiceren hebben en dat moet ook nog eens het juiste hout snijden. Dat is waar elevatorpitchonline haar dienstverlening van gemaakt heeft. In deze blog lees je de zes belangrijkste criteria die bepalend zijn voor zeggingskracht. En dus voor een geslaagde film. Mijn belofte is dat die zeggingskracht er fors op vooruit gaat als ik de regie van jou krijg.

Lees meer

Reacties van klanten

Rob weet met veel enthousiasme en kennis de toegevoegde waarde van een goede elevator pitch te belichten. Met zijn positief kritisch blik zet hij je aan het denken en spoort je aan tot actie. Onder zijn begeleiding heb ik in korte tijd mijn eigen krachtige one-minute story in beeld kunnen brengen.
Herma Heerink – Business Manager ING