Bel voor meer informatie: 0622 994 804 info@elevatorpitchonline.nl

Haal meer inspiratie uit ons blog..

Ontelbare redenen om een pitch als wapen in te zetten

Ontelbare redenen om een pitch als wapen in te zetten

Pitches zijn bij vele mensen een beladen onderwerp. Lastig, typisch Amerikaans en iets waar men liever voor wegduikt. Een gemiste kans vind ik. Want mensen die de techniek van een pitch wel beheersen bouwen heel snel een voorsprongen in vele maatschappelijke situaties. Welke situaties dat zijn lees je hier.

Lees meer
Waarom ‘verbinding’ beter geen jeukwoord zou moeten worden

Waarom ‘verbinding’ beter geen jeukwoord zou moeten worden

Een film maken die echt wervingskracht heeft doe je niet even. Een goede verhaallijn vraagt om een aantal cruciale factoren. Een daarvan is verbinding maken met je doelgroep. Verbinding mag een modewoord zijn, waar iedereen de mond van vol heeft, maar echte verbinding en dat ook zichtbaar maken is een zeldzaamheid. Wat er bij komt kijken, hoe je het meet en hoe het werkt lees je in deze blog.

Lees meer
Profileren vanuit betekenisdrang

Profileren vanuit betekenisdrang

Een videopitch blijkt voor veel mensen nog niet zo gemakkelijk. Voor een groot deel heeft dat te maken met een gebrek aan innerlijke duidelijkheid over hun missie, waar ze voor staan. Zolang dat gekoppeld blijft aan basale dingen zoals winst, meer omzet, klanten op een basale manier binnenhalen wordt het echt lastig om je te onderscheiden. Maar wie het aandurft om zijn existentiële toegevoegde waarde in te zetten, dus waarom jij als persoon vanuit je diepste wezen een verschil wilt maken in deze wereld, gaan je kansen er met een video pitch er heel anders uit zien. Hoe dat werkt lees je in deze blog.

Lees meer
wanneer kun je beter (nog) niet aan een pitchvideo beginnen?

wanneer kun je beter (nog) niet aan een pitchvideo beginnen?

Een pitchvideo maken is natuurlijk een aanrader als je ondernemer bent en meer conversie wilt uit je marketing tools. Maar er zijn wel enkele randvoorwaarden, een film maken doe je niet even. Er zijn nogal wat innerlijke processen die soms dorlopen moeten worden of vaardigheden die ontwikkeld mogen worden. deze blog behandelt 5 veelvoorkomende potentiele showstoppers voor het maken van een pitchvideo.

Lees meer
Wat kunnen we leren van reclamemakers?

Wat kunnen we leren van reclamemakers?

Opvallen met je pitch is een kunst. Veel ondernemers vinden dat lastig. Echt onderscheiden vraagt een talent en misschien wel lef dat ze niet zo snel bij zichzelf zoeken. Maar als je dat nalaat blijf je hangen in de massa grijze muizen. En voor je het weet mis je dan de boot. Gelukkig is er een oplossing. We kunnen eel leren van de methodes die reclame bureaus gebruiken. In een wereld die steeds transparanter wordt komen hun geheimen steeds dichter onder handbereik. Lees in deze blog hoe je met creatviteit de lsagkracht van je pitch kunt vergroten.

Lees meer
Hoe haal je het meest uit de pitchvideo training?

Hoe haal je het meest uit de pitchvideo training?

Een videopitch maken is zeker in de tijd dat alles steeds visueler wordt een sterke aanrader. Maar als je het doet, doe het dan goed. Gemakkelijker gezegd dan gedaan. Wie de kneepjes van het vak wil leren doet er verstandig aan mijn workshop te volgen. En dan is het helemal goed als je ook nog iets aan voorbereiding doet. In dat geval haal je het maximale uit de workshop en je pitchvideo.

Lees meer
De kracht van humor in je pitch

De kracht van humor in je pitch

Pitches zijn vaak nogal serieus qua inhoud. Dat maakt ze soms onnodig saai. Dat is jammer want dat helpt niet met conversie. Wat je daar aan kunt doen is simpel: voeg humor toe aan je pitch. tover een glimlach op het gezicht va je gehoor. dat brengt niet alleen jou zelf in een betere stemming het zorgt er ook voor dat je meer draagvlak krijgt. Je wordt sympathieker gevonden. Daarmee wordt de kans op een vervolgactie vele malen groter.

Lees meer
Hoe onderscheidend ben jij?

Hoe onderscheidend ben jij?

Een onderscheidende pitch geven is al moeilijk genoeg. Een van de succesfactoren die jou zeker op weg helpen is nadenken over je onderscheidende waarden. Wat doe jij nu werkelijk anders dan je concurrent? Misschien niet voor iedereen een gemakkelijke vraag en dat is precies waarom we in deze blog hulp bieden. Een simpele tool die jou verder helpt met je pitch. En er voor zorgt dat je nooit meer met een mond vol tanden staat als ze je vragen wat jou uniek maakt.

Lees meer

Reacties van klanten

Rob doet zijn werk met veel bevlogenheid. In een bijzonder korte tijd, kan hij je specifieke kwaliteiten benoemen. Het is een hele goede oefening om jezelf te presenteren voor een camera.
Angelique Marres – Directeur Kinderopvang