Bel voor meer informatie: 0622 994 804 info@elevatorpitchonline.nl

De mensen die me al langer kennen valt het waarschijnlijk al op: de website heeft een nieuwe look gekregen. Elevator pitch online heeft na een klein uitstapje hernieuwde en voor mijn gevoel frisse ambities die een nieuwe vorm vragen. Het uitstapje dat ik maakte licht ik graag even toe .

De oorsprong van Elevator Pitch Online

De oorsprong en het idee van elevator pitch online is altijd geweest om video content toegankelijk te maken voor iedereen die baat zou kunnen hebben om een boodschap o en sterke manier te communiceren. Toen ik in 2011 begon dacht ik dat YouTube als zeer toegankelijk videokanaal bestormd zou worden met pitchfilms. Je krijgt immers via die weg gratis toegang tot een geweldig platform dat ook nog eens de op een na grootste zoekmachine vertegenwoordigt. Niets bleek minder waar. Ook in 2017 wordt er nog steeds aarzelend gebruik gemaakt van dit medium. Zelfs als aangegeven en dagelijks bewezen wordt dat beeld en dan vooral filmpjes, het gaat winnen van tekst. De beweging naar beeld wordt door grote groepen nog nauwelijks gemaakt. Vooral zzp-ers laten daarmee grote kansen liggen. Maar ook de werkzoekenden of de kleine mkb-ondernemers zouden hun onderscheidende waarde veel scherper kunnen communiceren als ze de weg van video zouden kiezen. De kans om te werken aan effectieve video marketing tegen relatief lage kosten wordt structureel onderbenut.
Dat verschijnsel was voor mij reden om me te verdiepen in de potentiële onderliggende redenen. Dier zocht ik in psychologische sfeer, zeg maar in de angstdrempels in diepere lagen om je als persoon zichtbaar te maken. Dat was de reden waarom ik mijn uitstapje maakte en ging samenwerken met Ton Sterk (NLP trainer en breincoach). Met hem richtte ik het merk Profile@work op.

Profile@Work

Onder het label Profile@work gaven wij workshops die mensen moesten ontdoen van hun psychologische blokkades zodat ze daarna vrij van “zichtbaarheidsvrees” voor de camera konden verschijnen. Met een pitch. Dat bleek een succes. De workshops zorgden er voor dat drempels inderdaad werden weggenomen en dat het mogelijk bleek om ook de meest introverte mensen voor een camera te krijgen. Sterker nog, de pitches die we van hun filmden overtroffen hun stoutste verwachtingen. Ze raakten niet uitgepraat over het eindresultaat. En de vele tientallen werkzoekende die ons ondermeer via De Broekriem bereikten gaven hoge waarderingen in de evaluatie.

Korte films, authentiek en met wervingskracht

Het punt is echter dat deze dienstverlening veel meer de trainingskant op ging dan waar het mij echt om te doen is. Wat ik wil is mooie filmpjes maken. Korte films, authentiek, met wervingskracht. Films voor mensen die begrijpen dat ze daarmee beter gevonden worden en een betere match kunnen maken met hun doelgroep. Of dat nu een sollicitant is die een recruiter moet overtuigen of een zzp-er die zijn markt met potentiele opdrachtgevers wil bereiken. Mijn ambitie is om mooie korte films te maken die doel raken. Dat vraagt focus en eist dat je je niet laat verleiden tot uitstapjes. Dat is de leerschool die ik in ieder geval heb opgedaan. Dat is waarom ik nu 100% doorpak met Elevator pitch online.

Persoonlijke aanpak

Wat onveranderd blijft is de human interest factor in mijn aanpak. In de films die Elevator pitch online produceert moeten de mensen het verschil maken. Elevator pitch richt zich op een doelgroep die zich bewust is van de kracht van beeld. Voor hun word ik graag een vertrouwd adres die helpt met het juiste verhaal en daaruit de best mogelijke film produceert. Eventuele angstdrempels lossen we op een andere manier op. Met film is er heel veel mogelijk. Kracht, authenticiteit en expressie zijn op onnoembare manieren in beeld te brengen. We gaan er dus met frisse ambitie weer volop tegenaan. Bel gerust even als je wilt weten wat Elevator pitch voor jou kan betekenen.