Intuïtie en ondernemerschap
een hele sterke combinatie voor personal brands

23 juni 2022 van 13:00 – 17:00
locatie: voormalig GGZ Gebouw Rivierduinen aan de J.P. Thijsselaan 45 in Gouda (€ 79,00 incl btw)
Je bent professional of zelfstandige. Je werkt knetterhard aan je loopbaan, aan je merk of praktijk. Alsof het op orde houden van je vakkennis al niet uitdagend genoeg is, heb je ook je handen nog eens vol aan iets totaal anders: je marketing en promotie. Want je weet maar al te goed: die klanten komen niet vanzelf. Daar moet je het nodige voor doen.
Het minste wat je moet laten zien is waar jij het verschil mee maakt. De vraag is alleen: hoe doe je dat en waarmee? Dat kan zoveel zijn: visie op het vakgebied, de unieke stijl van werken, de manier van omgaan met opdrachtgevers of de leidende kernwaarden?
Hoe kom je daar nu achter? Net als de meeste vakgenoten loop jij waarschijnlijk ook regelmatig tegen dit soort hersenkrakertjes aan. Typische dilemma’s of problemen waar je soms met je gezond verstand niet bij komt. Of er goed naast zit.
Leer je intuïtie te activeren
Gelukkig heb je meer dan alleen gezond verstand. Je intuïtie is een hele sterke aanvulling. Maar…ehh… hoe betrouwbaar is die? Kan en durf je er ècht op te vertrouwen?
Deze masterclass geeft een ondubbelzinnig antwoord op die vraag: Ja, daar kun je op vertrouwen. Sterker nog, het is de bron die jou het meest complete inzicht kan geven in wat er in jouw merk afspeelt. En misschien denk je nu: ‘lekker vaag….’ maar er is een manier om die bron heel goed hanteerbaar te maken. Die manier is: de merkopstelling. Vergelijk het maar met een familieopstelling, het enige verschil is dat je nu vragen stelt over je merk in plaats van over familiezaken. Iedere deelnemer gaat deze middag ontdekken hoe dat werkt.
Onder begeleiding van Wim Jurg en Piet van Veen leer je hoe je met een zogenaamde tafelopstelling een vraag kunt stellen aan je eigen merksysteem. Behalve een antwoord krijg je ook meteen de uitleg over deze methodiek. Daardoor ben je in staat om iedere andere merkvraag die bij jou speelt te toetsen aan de merkopstelling wanneer je maar wilt. Dat kun je na deze masterclass dus ook lekker thuis doen.
Deze masterclass reikt je de sleutel aan om iedere vraag over je merk, vanuit je intuïtie te beantwoorden.




Voordat we starten met die merkopstelling zal Rob Overgaauw ingaan op de schone kunst van profilering. Dat je zichtbaar, vindbaar en toegankelijk moet zijn hebben de meesten vast meer dan eens gehoord. Maar er zijn op dit punt nogal wat uitdagingen te overwinnen, zoals: faalangst, durven uitreiken, overperfectionering, vaagtaal, valse bescheidenheid, podiumvrees… en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
In het eerste deel van de masterclass ga je ontdekken waar bij jou die uitdagingen zitten. En natuurlijk krijg je aanwijzingen om het voor jouw praktijk goed te doen. Niet alleen theoretisch, ook praktisch. Daarbij gebruiken we enkele beproefde technieken uit de wereld van personal branding, zoals het formuleren van een persoonlijke missie, je klantbelofte, je unique selling points en niet te vergeten: je elevator pitch.
Rob geeft zelf graag het goede voorbeeld en wil best even op de stoelen van deelnemers zitten om te laten zien hoe je met een pitch kunt vlammen. Voor wie het wil, mag het natuurlijk ook zelf doen. Gewoon even lekker ervaren hoe dat voelt, steeds in een ultra veilige setting, waarin je volledig de beste versie van jezelf laat zien.

Wim Jurg PhD promoveerde in 2010 op de merkopstelling. Daarnaast heeft hij een master in Econometrie en een BA in Psychologie. Die combinatie van hard met soft skills maken hem de perfecte Brand specialist. Hij is directeur van de Basisopleiding Merkopstelling.

Rob Overgaauw laat merken er met video graag uitspringen. Het schrijven van elevator pitches is helemaal zijn ding. De combinatie van een sterk merkverhaal dat goed is gebracht in video biedt garantie op aantrekkingskracht. Voor ieder merk.

Piet van Veen is als Directeur van de Werkmakers actief in de noordelijke provincies met maatschappelijk ondernemen. Hij is tevens specialist in systemisch werken en zal de deelnemers deze middag begeleiden bij hun merk opstelling.
Ben je hier mee geholpen?
Minder piekeren over lastige merkvragen?
Precies weten hoe jij je merk aantrekkelijk profileert?
Je merkcommunicatie met weinig moeite versterken?
Zelf een tafel (merk)opstelling uitvoeren?
Meld je dan aan voor de Masterclass
Programma
14:00 Aftrap door Rob Overgaauw
14:15 Personal Branding praktisch gemaakt voor jouw merk: door Rob Overgaauw:
- De beste versie van jezelf…hoe vind je die?
- Hoe formuleer je een merkbelofte?
- Profilering: authentiek aantrekkelijk zijn…kun je dat?
- Wat is jouw merkverhaal?
15:30 pauze
16:00 De kracht van een merkopstelling door dr. Wim Jurg
- Hoe krijg je met een merkopstelling een helder antwoord op je merkdilemma’s? (begeleiding Wim Jurg, Piet van Veen)
17:00 Afronding en gelegenheid tot netwerken met borrel