Bel voor meer informatie: 0622 994 804 info@elevatorpitchonline.nl
Veel zelfstandig ondernemers hebben een probleem met hun zichtbaarheid. Ze worden daardoor niet of nauwelijks gevonden door mensen die zomaar hun klant zouden kunnen worden. Ze laten daardoor potentiële omzet liggen.

Met jezelf te koop lopen

Waarom het jezelf meer zichtbaar maken zo moeilijk is voor veel zzp-ers heeft verschillende oorzaken. Veel mensen vinden het van nature al lastig om met zichzelf te koop te lopen, want zo voelt dat. Ze hebben al in hun opvoeding meegekregen om vooral bescheiden te blijven. Een andere reden is dat ze gewoon niet goed weten hoe je dat aanpakt. Waar begin je? Hoe maak je jezelf nou effectief zichtbaar?

Mentale bezwaren

Er zijn veel mentale bezwaren. Bijvoorbeeld de opvatting dat social media waar iedereen het over heeft niet voor mij werkt. Het kost veel tijd en je weet nooit wat het defacto oplevert, redeneren veel ondernemers nog steeds. En bovendien is het nog complex ook. Daarnaast vinden velen het gewoon moeilijk om een heldere commerciële boodschap over hun product of bedrijf af te geven. Daar moet je mensen persoonlijk voor spreken.” Zo denken veel zzp-ers. Het gevolg is dat er onvoldoende klandizie gegenereerd wordt. Wat kun je daar aan doen? Je overtuiging veranderen dat commercieel gedrag niets te maken heeft met bescheidenheid zou al heel mooi zijn. Dat is een mentaal proces. En een spoedcursus social media kan ook helpen. Maar als je op zoek bent naar laag hangend fruit en een korte klap wilt maken naar een betere profilering en sterkere acquisitie slagkracht dan is een pitch video een oplossing.

Support bij het maken van een video pitch

Een video pitch is een ultra kort en effectieve beeldvertoning waar jouw kijkers door gelokt worden en uitgenodigd worden om bij jou iets te gaan doen wat links of rechts om een positief commercieel resultaat oplevert. Een video productie vraagt een goed commercieel verhaal, een script dat een draaiplan wordt en een tenminste een professional die de regie en productie in handen neemt. Voor wie dit wil  is er tegenwoordig veel professionele support en advies beschikbaar. Bij ons bijvoorbeeld. Een video pitch  is er in veel soorten met meerdere doelen. Bijvoorbeeld om je merk te versterken, of om meer klanten naar je toe te trekken. Of gewoon om op te vallen, om attentiewaarde te krijgen. Geloof ons op onze blauwe ogen: het is echt voor iedereen haalbaar en maakbaar en de prijs valt ook reuze mee.

Het goed script is het halve werk

Om echt het gewenste effect te bereiken is het goed als je weet wat je wel en niet laat zien.  Het script helpt je om een doordachte film te maken. Belangrijk is dat jij jezelf blijft herkennen in dit script, want die film draait om jou.  In de studio of op de shoot locatie mag je voor een draaiende camera je verhaal doen en daarbij word je persoonlijk gecoacht. Geloof het of niet maar zelfs bij mensen die zichzelf als uiterst saai bestempelen kan dat een wervend filmpje opleveren. De filmmaker zorgt er voor dat er pakkende tekst is, een aantrekkelijke expressie en mooie b-roll. Dat laatste betekent: sfeerbeelden die het verhaal ondersteunt.

Een video pitch van jou acquireert 24/7 on line

Uit de videoshoot wordt het beste materiaal gehaald en gemonteerd tot een vloeiende korte film. Er blijft netto doorgaans minder dan 10% bruikbaar materiaal over. Een echte one minute pitch waar je blij van wordt is het eindresultaat. Het mooie van een filmpje is dat die 24/7 actief voor jou acquireert. Op jouw eigen website of op je social media. Na de eenmalige investering voor het maken van zo’n filmpje (bij ons € 679,00) kost het daarna niets meer terwijl je continu attentiewaarde genereert en dus zichtbaar bent. Zonder verdere inspanning. Mensen uit je doelgroep vinden je, ze krijgen precies de juiste impulsen, je wekt de juiste interesse en de klanten die je echt leuk vinden gaan het filmpje delen. Daarmee wordt je film viraal en dat is natuurlijk helemaal wow. Zo’n videopitch is dus  een gemakkelijke manier om jezelf en je producten te verkopen. Wie dit eenmaal gedaan heeft zal er waarschijnlijk een andere kijk  op bescheidenheid aan over houden. Want laten we eerlijk zijn: wie echt waarde heeft te bieden mag dit toch laten zien? Daar doe je mensen die jouw klant willen worden toch een groot plezier mee. Vooral coaches, adviseurs en dienstverleners in de zakelijke markt waar relatief weinig zichtbaar onderscheidend vermogen te zien is, doen er goed aan om een persoonlijke video pitch te gaan gebruiken. Wil je weten of een videopitch voor jou zou kunnen werken? Hoe je op social media meer impact hebt en hoe jij online  beter gevonden wordt door mensen die misschien graag jouw klant willen zijn? Bel me even of maak meteen een afspraak.