Bel voor meer informatie: 0622 994 804 info@elevatorpitchonline.nl

Tip 1: Ben jezelf

Dit is echt de belangrijkste. Immers als je voor de camera anders over komt dan in werkelijkheid, zal dit een deuk in het vertrouwen opleveren op het moment dat de kijker jou in werkelijkheid spreekt en ziet. Vertrouwen is één van de belangrijkste aspecten voor het zaken doen.

Doe jezelf voor de camera niet anders voor als dat je werkelijk bent. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Misschien moet je nog aan de camera wennen, of heb je camera angst. Klik hier voor het artikel hoe jij aan de camera kunt wennen.

Tip 2: Ben gepassioneerd en enthousiast

Je bent vast gepassioneerd over het product of dienst wat je levert. Je kunt er uren over vertellen. Je bent er verliefd op…… Breng die passie ook over in je videopitch. Als een kijker ziet en voelt dat je gepassioneerd bent en enthousiast bent over je product of dienst, is de kans groter dat de kijker zaken met je gaat doen.

Tip 3: Begin met herkenning

Een spiegel voorhouden is belangrijk om aandacht te trekken. Begin dus met zinnen als: “Herken je dit probleem…”, “Heb je ook last van….” Of “Hoe zou het zijn als…”. Daarnaast kun je er voor kiezen om de opening nog sterker te maken, door je doelgroep aan te spreken.

Tip 4: Bepaal wat de videopitch voor de kijker oplevert

Doorgaans zit de kijker met een probleem of vraag. Welk antwoord op een probleem of vraag ga je in de videopitch behandelen?