Bel voor meer informatie: 0622 994 804 info@elevatorpitchonline.nl

Rijtjes van drie gelijke letters doen het altijd goed om iets te laten beklijven. Ik maak er spaarzaam gebruik van en doe het alleen als ik het echt iets vind toevoegen. De volgende drie voldoen volledig aan die voorwaarde en ik deel ze met veel enthousiasme met mijn lezers. Goed te vermelden dat ik ze geleerd van Pa Joof die deze wijsheid waarschijnlijk heeft overgehouden aan zijn leermeester Tony Robbins.

Waar het om gaat zijn de 3 ‘ssen die staan voor STATE-STORY-STRATEGY. Precies in deze volgorde. Ik leg je uit hoe het werkt:

State

Als je een business start  begint alles als het goed is met een uitstekende STATE of mind. Je gelooft er in het geeft je energie en je raakt gepassioneerd. Je bent opgewonden over wat het in je verbeelding gaat doen met de mensen die jouw klanten worden. Als deze eerste S in orde is kun je met de volgende beginnen.

Story

De 2e staat dus voor STORY. Dat impliceert: Zorg dat je een goed verhaal hebt over je business. Een verhaal dat mensen op het puntje van hun stel brengt en over de streep trekt. Jouw enthousiasme vertolkt zich in dit verhaal en dat breng je aanstekelijk over op je potentiële klanten. Tip: begin jouw story begint met het antwoord op je ‘why’ : Waarom doe je wat je doet.

Strategy

Als je story helder is ga je over op STRATEGY. Je gaat nadenken over wie je klanten zouden kunnen zijn, met welke middelen je ze zou kunnen bereiken, waar je focus op legt, welke kanalen je inzet om je boodschap te communiceren en welke accenten je legt in je waarde propositie. Dan mag je die strategie gaan implementeren. En als die goed werkt gaat dat je nieuwe klanten opleveren en dat heeft een positief effect op de eerste en uiteindelijk de tweede s. Je state of mind gaat door het succes van strategy nog meer opbloeien, vervolgens krijgt je verhaal meer impact en en dat zal je strategy ook weer aanscherpen.

En prachtige cyclus die gebaseerd is op een universele wetmatigheid. Dus onfeilbaar.