Bel voor meer informatie: 0622 994 804 info@elevatorpitchonline.nl

 

Wie coach is met een eigen praktijk en dus zelf voor zijn klanteninstroom moet zorgen heeft daarmee een fikse uitdaging. De gemiddelde coach is immers vooral graag bezig om zijn kennis op peil te houden en die op bestaande klanten toe te passen. Het zoeken en scoren van nieuwe klanten staat niet op hun favorietenlijstje. In deze blog wil ik je een real voorbeeld geven van hoe een coach haar acquisitieproces een flinke booster geeft met een pitchfilmpje.

Even voorstellen

Deze coach is Margot Diederen, en je ziet haar boven op de foto. Zij is specialist in het helpen oplossen van antwoorden op pittige levensvraagstukken. Ze heeft een eigen methode ontwikkeld die is gebaseerd op een combinatie van Astrologie, Jungiaanse psychologie en systemisch werk. Jarenlange studies en tienduizenden euros heeft zij geïnvesteerd om deze kennis eigen te maken. Vakmanschap in the pocket dus. Dan rest er nog één vraag: hoe vind ze klanten of nog beter: hoe vinden klanten haar?

Help de match tot stand te komen

Coaches zijn er volop, maar hoe scheidt je als hulpzoekende het kaf van het koren? Hoe weet je in je zoektocht of je de juiste coach te pakken hebt?  Het matchen van coach op coachee is lang niet altijd eenvoudig. Margot Diederen zag in dat juist daarom een film een sterke oplossing is en ze vroeg ElevatorPitchOnline om hulp.

Hoe gaat de opname in zijn werk?

De methode van ElevatorPitchOnline geeft de beste garantie op succes: geen gestotter, geen ge-uhhhhh, geen cameravrees…..maar wel een goed verhaal dat op een natuurlijke manier wordt gebracht door de professional. Wat we doen is het volgende: Rob Overgaauw houdt  tijdens de opname een interview, zonder dat hij in beeld komt. Hij stelt inlevende en to-the-point vragen die de professional enthousiast maakt en op scherp zet. Zijn stem wordt in de montage verwijderd. Het eindproduct ziet er daarom uit alsof de coach het allemaal zelf moeiteloos brengt.

De vonk die je overbrengt

Margot vertelt in haar filmpje heel helder en overtuigend hoe zij te werk gaat in haar praktijk en wat ze kan betekenen voor haar doelgroep. Haar beroepsethiek en persoonlijke aanpak zijn goed af te lezen uit de film. Video maakt het doorzichtig en brengt de persoon achter de coach authentiek over. De mensen die op zoek zijn naar een coach krijgen hierdoor al snel een gevoel of er een klik is (of niet).

Klikfactor yes or no?

Het niet-voelen van een klik door een kijker is overigens geen ramp, of bewijs dat een film juist contraproductief is. Jij als coach wilt immers mensen die bij jou passen met het besef dat het wederzijds is. De klikfactor is een hele goede match-indicator.

Vooral coaches hebben er baat bij

Waarom werkt een film zo goed voor coaches? Omdat coaches veelal in hun hoofd zitten en denken dat hun brein de communicatie ook wel even doet. En er is meer nodig dan een denkend en pratend hoofd. Communicatie die verbinding moet maken vraagt om een totaal-aanpak waarin de expressie van lichaamstaal, spraak en tone of voice essentiële aanvullingen zijn. Daar heb je simpelweg professionele begeleiding bij nodig, dat kun je bijna niet alleen. De meesten coaches die de sprong gewaagd hebben in onze studio’s vinden achteraf dat het meevalt en zien in dat de kosten voor professionele begeleiding zichzelf terugbetaalt.

Kijk zelf wat je vindt van het filmpje van Margot, deze is te zien op de volgende  link